Regulamin partnera "SISK - Targowisko"


Ogólne warunki rezerwacji i najmu stanowisk handlowych na targowisku ,,Mój Rynek" w Siechnicach (.,OWU")

 

1.          Ilekroć w OWU jest mowa o:

a.          biurze targowiska oznacza to lokal zarządcy;

b.          gminie - Gmina Siechnice;

c.          imprezie okazjonalnej o określonej tematyce - jest to wydarzenie zorganizowane przez Zarządcę lub Gminę a stanowiące imprezę, trwające jednorazowo nie dużej niż 7 kolejnych dni, któremu towarzyszy wspólny dla sprzedających przekaz tematyczny (np.   wystawa kwiatów, kiermasz świąteczny, podręczników używanych , itd.).

d.          kiosku - indywidualne, zadaszone stanowisko handlowe dostarczone przez Zarządca ;

e.          opłacie stanowiskowej, kaucji gwarancyjnej - opłaty należne z tytułu umowy najmu zawartej pomiędzy właścicielem a sprzedającym;

f.           produktach rolno-spożywczych - produkty rolne, runo leśne, dziczyzna, organizmy morskie i słodkowodne w postaci surowców, produktów oraz wyrobów gotowych otrzymywanych z tych surowców i produktów, w tym środki spożywcze;

g.          Regulaminie - Regulamin targowiska .,Mój Rynek" w Siechnicach przyj ę ty uchwałą Rady Miejskiej w Siechnicach nr XXXll/234/16 z dnia 22 grudnia 2016 r.;

h.          sprzedającym - osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej sprzedające artykuły na terenie targowiska i mogące uczestniczyć w obrocie towarowym;

i.           stanowisku handlowym obrys kiosku lub stanowiska sprzedaży dostosowanego do sprzedaży mobilnej, inne wyznaczone przez Zarządca punkty; na których prowadzona jest działalność handlowa: powierzchnia stanowiska obejmuje cały wyznaczony obszar będący do dyspozycji na którym prowadzona jest sprzedaż, w tym miejsce przeznaczone na ekspozycję towaru (stragany, namioty, pudła, kosze, wieszaki, manekiny, itp.) oraz inne przedmioty pozostające na stanowisku;

j.           stanowisku sprzedaży dostosowanym do sprzedaży mobilnej wyznaczone stanowisko handlowe z przeznaczeniem na prowadzenie sprzedaży bezpośrednio z samochodu;

k.          targowisku - obszar określony w pkt 1;

l.           zarządcy - podmiot administrujący targowiskiem na podstawie odrębnej umowy.

2.          Osoba zainteresowana najmem stanowiska handlowego jest zobowiązana dokonać rezerwacji na platformie rezerwacyjnej pod adresem:

http://www.sisk-siechnice.pl/obiekty-strona/zarezerwuj/

1.          Koszt najmu stanowiska handlowego zawiera wszelkie opłaty za media (tj. energii elektrycznej, wody zimnej wraz ze ściekami, wywóz nieczystości startych w ilości do 120 litrów/ dzienny i  dla stacjonarnych stanowisk i 240 l na tydzień dla stanowisk mobilnych) w zależności od wybranego typu najmu lokalu.

2.          Najemca stanowiska jest zobowiązany do przyjęcia stanowiska handlowego na co najmniej 15 minut przed otwarciem targowiska, w celu przygotowania stanowiska handlowego.

3.          Osoba prowadząc handel na targowisku zobowiązana jest do:

a.          przestrzegania przepisów sanitarno-epidemiologicznych i przeciwpożarowych oraz innych obowiązujących w obrocie towarowym;

b.          użytkować kiosk zgodnie z przekazaną instrukcją użytkowania stanowiącą załącznik nr  2;

c.          na bieżąco zgłaszać zarządcy zauważone uszkodzenia wynajętego kiosku lub nieprawidłowości w jego działaniu niezależnie od przyczyny ich powstania;

d.          korzystania do celów handlowych wyłącznie ze stanowisk sprzedaży wyznaczonych przez zarządca ;

e.          utrzymania porządku i czystości miejsc, na kt6rych prowadzą sprzedaż oraz po zakończeniu sprzedaży zebranie i usuniecie odpad6w w miejsce do tego wyznaczone na terenie targowiska. W przypadku niewykonania tego obowiązku prace zostaną wykonane zastępczo, a kosztami zostanie obwiniona osoba zajmująca dane miejsce;

f.           posiadania celem okazania dokumentu tożsamości oraz innych dokument6w umożliwiających określenie legalności prowadzonej działalności handlowej i sprzedawanych towarów;

g.          ustawienie pojazdu w miejsce do tego wyznaczonym po zajęciu stanowiska mobilnego.

4.          Zarządca nie ponosi odpowiedzialności za:

a.          rzeczy najemcy wniesione do wynajmowanego stanowiska handlowego;

b.          produkty przechowywane na stoisku handlowym;

c.          szkody powstałe na osobie lub mieniu najemcy spowodowane kradzież oraz zdarzeniami losowymi spowodowanymi przez wichury, deszcze, śnieg, mróz, ogień, eksplozja , zalanie wodą, a także szkody

5.          Zarządca zobowiązany jest do:

a.           czuwania nad przestrzeganiem Regulaminu targowiska i OWU, wydawania poleceń w celu usunięcia uchybień;

b.          właściwej organizacji obsługi targowiska, bieżącego konserwowania i utrzymywania w sprawności infrastruktury targowiska oraz utrzymania tablicy informacyjnej;

c.           porządkowania terenu targowiska po zakończonym dniu handlowym;

a.           utrzymania czystości, porządku terenu targowiska oraz odśnieżania i usuwania śliskości na ciągach komunikacyjnych w okresie zimowym;

b.          bieżącego wykonywania innych czynności związanych z administrowaniem targowiska.

2.          Osobie posiadającej rezerwację gwarantuje się możliwość handlu na wyznaczonym stanowisku handlowym w okresie objętym rezerwacją pod warunkiem zajęcia miejsca handlowego do godz. otwarcia targowiska, określonych w Regulaminie Targowiska; z wytyczeniem dni w których sprzedaż będzie prowadzona w ramach okazjonalnej imprezy o   ustalonej tematyce.

3.          Zarezerwowane stanowiska handlowe niezajęte do godz. otwarcia Targowiska określonych w   Regulaminie mogą zostać zagospodarowane przez zarząd zgodnie z potrzebami w danym dniu.

4.          Osoba posiadająca rezerwację przed wjazdem na targowisko powinna okazać zarządcy potwierdzenie rezerwacji i wniesienia opłaty targowej, w razie potrzeby kaucji gwarancyjnej.

5.          W przypadku zorganizowania targów (imprez) o charakterze okazjonalnym o określonej tematyce zarządca jest upoważniony do wytyczenia w tym okresie prawa do korzystania przez najemcę z przedmiotu najmu.

6.          Z tytułu niemożności korzystania z przedmiotu najmu najemcy przysługuje prawo do obniżenia czynszu w proporcji dni targowych objętych umową rezerwacyjną najmu, a dniami w których najemca jest pozbawiony możliwości korzystania z przedmiotu najmu. Najemcy w tym przypadku przysługuje prawo do rozwiązania umowy bez wypowiedzenia w   terminie do 7   dni od dnia uzyskania informacji o wyłączeniu z możliwości korzystania z przedmiotu najmu , które musi nastąpić z 14 dniowym uprzedzeniem. Najemcy nie przysługują żadne inne roszczenia wobec właściciela i zarządcy z tytułu czasowego pozbawienia możliwości korzystania z przedmiotu najmu.

7.          Osoby dokonujące sprzedaży na targowisku, są obowiązane do uiszczania opłaty targowej za każdy dzień sprzedaży w wysokości określonej odrębną uchwałą Rady Miejskiej w Siechnicach oraz wniesienia opłaty stanowiskowej określonej odrębnymi unormowaniami.

8.          Poboru opłaty targowej w imieniu i na rzecz Gminy dokonuj najmujący za pośrednictwem formularza rezerwacji .

9.          Bieżące stawki opłaty targowej będą publikowane na stronie Zarządcy oraz na tablicy informacyjnej targowiska.

10.      Zabrania się samowolnego zajmowania, zmiany usytuowania stanowiska handlowego i wydzielonej powierzchni sprzedaży oraz zmiany i zamiany miejsca sprzedaży, a także odstąpienia stanowiska handlowego.

Złącznik nr 2

 

Instrukcja BHP dot. korzystania ze stoisk targowych

 

 

1.                Stoiska targowe mogą być rozkładane i składane wyłącznie przez osoby, które zostały przeszkolone i posiadaj dokument odbycia szkolenia .

2.                Korzystanie ze stoisk targowych dozwolone jest w określonych warunkach atmosferycznych :

-      temperatura powietrza od - 5° C do+ 35° C

-      prędkość wiatru przy rozłożonym daszku dodatkowym do 3,5 m/s

-      prędkość wiatru przy złożonym daszku dodatkowym do 5 m/s

-      pokrywa śniegowa nie może przekroczyć 5 mm

-      na dachu oraz drzwiach nie może znajdować się jakakolwiek pokrywa lodowa

3.                Stoiska targowe przeznaczone są wyłącznie do celów handlowych .

4.                Dopuszczalne obciążenie lady stałej do 40 kg .

5.                Dopuszczalne obciążenie lady ruchomej w pozycji podpartej do 15 kg.

6.                Obowiązkiem wynajmującego jest utrzymanie miejsca prowadzonej działalności w należytym ładzie i porządku, zarówno w trakcie prowadzenia działalności, jak i po jej zakończeniu .

7.                Zabrania się pozostawiania po zakończonym handlu przedmiotów i urządzeń wewnątrz stoiska targowego .

8.                Zabrania się wykonywania jakichkolwiek napraw elektrycznych i innych na stoisku targowym bez zgody Zarządzającego targowiskiem.